Verleid je lezer online, het boek dat ik samen met Joyce Hardholt schreef, is uit. En nu maar hopen dat het ‘in’ raakt. De eerste reacties op Linked-In en Twitter zijn positief. Verleid je lezer online is de geheel vernieuwde uitgave van Commercieel en Creatief schrijven. Zo geheel vernieuwd en geactualiseerd, dat het ook een nieuwe titel verdient. Eentje die de lading dekt. Want steeds meer potentiële kopers laten het papieren kanaal voor wat het is, en informeren of shoppen uitsluitend nog online.

Binnenkort: feedbackactie met uitgeverij Thema

Daarom besteedt het boek aandacht aan verschillende digitale, commerciële informatiedragers: e-mailings, e-zines, pers- en nieuwsberichten, blogs en webpagina’s. Toch breekt het vierde hoofdstuk, Aan de slag, ook een lans voor een goedgekozen papieren versie: een uitnodiging voor een speciale gelegenheid, een corporate magazine, een brochure die de klant kan downloaden, opgestuurd kan krijgen of kan meenemen uit de showroom. Al met al een uitnodiging om een optimale marketingmix te verzinnen en te maken. Samen met uitgeverij Thema hebben we een actie bedacht: geïnteresseerde lezers kunnen een eigen tekst insturen en van feedback laten voorzien. Joyce en ik nemen elk een aantal teksten voor onze rekening. Hou de website van Thema in de gaten voor een oproep: www.thema.nl

Feedback door schrijfcoaching

In de tussentijd: als jij graag feedback wilt op je tekst, marketingcommunicatie of niet, denk dan eens aan de mogelijkheid van schrijfcoaching. Op de pagina Schrijfcoaching van mijn site lees je er meer over. Volgens ex-coachees een fijne mogelijkheid om snel je zakelijk schrijven op een hoger plan te brengen. Dit schreef eentje ervan: “Door de heldere uitleg, duidelijke voorbeelden en persoonlijke aanpak heb ik op praktisch, theoretisch en professioneel niveau veel geleerd van Ellis. Ze is een zeer ervaren trainer die weet waar ze het over heeft en hoe ze dat aan anderen kan overbrengen.” Spreek ik je binnenkort? Je weet hoe je me kunt vinden.